Gode idéer trenger ikke være dyrere, så lenge de er geniale, pleier vi å si med et smil.

Ofte får vi spørsmålet: Hvor kommer de gode ideene fra? Svaret er en liten dose gudbenådet inspirasjon og en diger bolk med hardt arbeid. Vi analyserer alltid situasjonen først. Skriver en ordentlig briefing. Definerer hva oppgaven er. Undersøker hva det er som får målgruppen til å tikke.

Først når denne grunnmuren er på plass, kan vi lene oss tilbake på mange års erfaring og riste litt på den kreative venstre arm. Ut kommer det idéer som får kundene til å le lykkelig.  

Servise som gjør seg godt på sosiale medier

Charles & De var et mathus skapt av gullvinner Bocuse d`Or 2013. Vi har gjort utrolig mye kjekt sammen. Vi kan nevne spesialdesignet servise med Hjertebank skrevet på kakefatet, og liten & sterk skrevet på espressokoppen, for å nevne to. Perfekt for bilder som kundene la ut på sosiale medier. Vi har spesiallaget bæreposer i papir (Jeg har med noe godt), take-away kopper, etiketter, esker, silkebånd, bukkeplakater, bannere, annonser, websider, invitasjoner, skrift på vegen for å nevne noe.

På en hvit oval tallerken står det skrevet med krølleskrift KJÆRLIGHET PÅ FAT på tallerkenen ligger det en blåmugg sandwich med salat, paprika, syltet pære, salatblader og karse
Bildet er av en brosjyre med runde hjørner. Illustrasjonen er stabler med tallerker og det står en brun strek på tvers med bokstavene Mmmm....
Take away krus spesiallaget med grafisk mønster og teksten LUKSUSKRUS Du trenger ikke dra så langt for å kose deg litt
Etiketter på flasker De er brune og med løkkeskrift står det LYKKE JUICE, VITAMIN BOMBE, SJOKOMELK
Lojalitetskort i brunt med løkkeskrift hvor det står HELIDIGE MEG inni er det tall som kan krysses ut ved bruk
En meny med et hvit tallerken og pent danderte grønnsaksbiter og grønne blader på. I bakgrunnen er det en mursteinsvegg og det står Vidunderlige vinger øverst

Informasjonsbrosjyre som blir en  SPÅ

15000 speidere fra inn og utland ble invitert til å fryde seg over en landsleir med fantastiske ingredienser. For å fange oppmerksomhen til beslutningstagere og speiderledere, og få dem til å prioritere Stavanger 2013, laget vi en informasjonsbrosjyre av et A4 ark. Dette ble brettet sammen til en spå. Idéen skapte stor begeistring på møter over hele Norge og i Brasil, USA og andre land som ble invitert til å komme for å smake råvarer fra Matfylket Rogaland. Opplevelsesturer i fantasisk natur og spennende utflukter i det som går under navnet Energihovedstaden i Norge..

En spå som også er en brosjyre for Stavanger speiderne i 2013
Innsiden av en spå som også er en brosjyre for Stavanger speiderne i 2013
Innsiden av en spå som også er en brosjyre for Stavanger speiderne i 2013

Visittkort som vekker oppsikt

I etterkant er det fint å kunne si at vi gjorde det først… Alle sa at det ville bli alt for dyrt, men da vi først hadde produsert disse gikk det nesten inflasjon i tilsvarende gull-trykk på visittkort og brosjyrer.  Da vi designet logoen til Maestro – selskapet bak all servering i signaturbygget som arkitektene hadde kalt Kuben – tenkte vi at hvis du bretter ned hjørnet i en firkant – dukker det opp en M – ikke sant?

Bilde av visittkort i hvitt sort og blankt gull

Hvem har sagt at kundene våre må være lokale?

 ABA tannlegene har en flott klinikk i Tromsø. De har det siste nye av utstyr og kompetanse, og ønsket seg hjemmesider som reflekterte dette på en god måte. Adressen dit er: www.abatannlegene.no Opp gjennom årene har vi laget: Annonser, logo,  web-sider, web-administrasjon og bidratt med rådgivning i forbindelse med markedsstrategiske valg.

En voksen blond dame med hestehale og briller. Hun har sterke, sunne, hvite tenner og et vakkert smil og lave skuldre med den ene hånden som støtter kinnet. Hun har bara armer og en grå singlet. Det står teksten eksperter på estetisk behandling og logoen til ABA tannlegene på bildet
To smilende ansikter kinn mot kinn men opp/ned overfor hverandre. Begge har sterke, sunne, fine tenner. Han har lyst hår og blå øyne. Hun har brunt hår og brune øye. Det står Eksperter på estetisk behandling.
Et bilde av en munn med tenner. bildet er delt av en hvit siksak linje. På venstre side er tennene gule. På høyre side er tennene hvite. Det står Eksperter på estetisk behandling og ABA tannlegene sin logo

Aktivitetsbok for barn på restaurant

Det er nesten ingen grenser for alt det morsomme vi fikk i oppdrag å lage for Charles og Monica Tjessem. Denne morsome boken inneholder tegninger som trenger farger, prikker som blir til en tegning, en rebus og to, og annen moro som fanger barns oppmerksomhet slik at foreldrene kan spise den gode maten sin i fred og ro. Lurt!

Denne idéen kom i en drøm

Når en av verdens dyktigste kokker skal selge en utvalgt olivenolje i sitt eget navn, er det viktig at uttrykket står i stil med avsenderen. I tillegg skal flaskene selges i utvalgte matbutikker, og alle som har sett hyllemetrene med olivenolje vet at det skal noe til å fange kundens oppmerksomhet i vrimmelen. Løsningen ble å kombinere «den lille sorte» med en touch av gull. Etiketten er trykket i Italia og fingeravtrykket i «ekte» gull på sort, matt bakgrunn ble akkurat så flott som vi håpet. 

Så mye mer enn en meny

Da Roger Malmin skulle konkurrere i Årets kokk fikk vi oppdraget med å lage en meny som skulle presenteres sammen med maten hans. Vi tenkte litt lenger og laget menyen som en folder som kunne dras ut i lengden. På den andre siden sto bokstavene  R O G E R  (til å heie med). En suksess!

Roger Malmin sitter på en gammel motorsykkel han har lærjakke og lærhjem med kjørebriller på. I tilhengeren til sykkelen sitter Christian Andre Pettersen med lærhjelm og rutete skjorte og klapper på to små griser. Det er også grønnsaker i tilhengeren som er malt grønn

Spennende kontraster lover godt

Vi fikk i oppdrag å lage noe lekkert til restauranten i Konserthuset i Stavanger før åpningen. Det skulel være lekkert, men ikke for høytidelig. Utformingen speilet de spennende konstrastene i huset. Betong og blankt gull – rock og klassisk – i skjønn harmoni.

Tre menyer med betongpreg og gullbokstaver spiseriet lunch dining og signaturen til kjøkkensjefen Det øverste høyre hjørne er brettet ned og viser bildet som er på neste oppslag
En lunch meny med betongpreg. Øverst i høyre hjørnet er det brettet ned en flik og man kan se noen røde bær Ordene spiseriet og lunch står med gullskrift. Øverst er menyen åpnet opp med bilde av en rett og beskrivelse av rettene

Made in Heaven i alle kanaler

Lykken er å få være med helt fra starten av et eventyr. De lover Fabulous Styling på hår og make-up. Vi sørger for at markedsføringen står i stil.  I tillegg til å være en velrennomert frisørsalong, engasjeres eierne til å holde spektakulære show, visninger og kurs i inn- og utland. Vi har laget alt fra annonser, visittkort, plakater, web-sider, presentasjoner, suksessfulle kampanjer på Facebook og ulike gode idéer til personalhåndbok, og en «Dette er Made in Heaven» håndbok i lommeformat til alle ansatte.

Bilde viser et søtt ansikt omkranset av viltre brune krøller. Det er tegnet på englevinger i beige / gull. Teksten #hair_made in heaven står over bildene. logoen til made in heaven står i hvitt øverst i bildet og leverandørlogoer, adresse og telefonnummer 51 66 81 00 står på et brunt felt nederst.
En brud sitter på en hest i bakgrunnen ser du et stort vann, steiner og en ås i det jerne. Bruden har en kort hvit stroppeløs tyllkjole og bare føtter. Håret er kunstferdig satt opp med et stort smykke festet rundt hodet i hårfestet. Hun ser ut som en sirkusprinsesse. Håret hennes er den samme fargen som hesten. Han har hvitt bliss og lang lugg som henger nedover øynene