Gode idéer trenger ikke være dyrere, så lenge de er geniale, pleier vi å si med et smil.

Ofte får vi spørsmålet: Hvor kommer de gode ideene fra? Svaret er en liten dose gudbenådet inspirasjon og en diger bolk med hardt arbeid. Vi analyserer alltid situasjonen først. Skriver en ordentlig briefing. Definerer hva oppgaven er. Undersøker hva det er som får målgruppen til å tikke.

Først når denne grunnmuren er på plass, kan vi lene oss tilbake på mange års erfaring og riste litt på den kreative venstre arm. Ut kommer det idéer som får kundene til å le lykkelig.  

Servise som gjør seg godt på sosiale medier

Charles & De var et mathus skapt av gullvinner Bocuse d`Or 2013. Vi har gjort utrolig mye kjekt sammen. Vi kan nevne spesialdesignet servise med Hjertebank skrevet på kakefatet, og liten & sterk skrevet på espressokoppen, for å nevne to. Perfekt for bilder som kundene la ut på sosiale medier. Vi har spesiallaget bæreposer i papir (Jeg har med noe godt), take-away kopper, etiketter, esker, silkebånd, bukkeplakater, bannere, annonser, websider, invitasjoner, skrift på vegen for å nevne noe.

Informasjonsbrosjyre som blir en  SPÅ

15000 speidere fra inn og utland ble invitert til å fryde seg over en landsleir med fantastiske ingredienser. For å fange oppmerksomhen til beslutningstagere og speiderledere, og få dem til å prioritere Stavanger 2013, laget vi en informasjonsbrosjyre av et A4 ark. Dette ble brettet sammen til en spå. Idéen skapte stor begeistring på møter over hele Norge og i Brasil, USA og andre land som ble invitert til å komme for å smake råvarer fra Matfylket Rogaland. Opplevelsesturer i fantasisk natur og spennende utflukter i det som går under navnet Energihovedstaden i Norge..

Visittkort som vekker oppsikt

I etterkant er det fint å kunne si at vi gjorde det først… Alle sa at det ville bli alt for dyrt, men da vi først hadde produsert disse gikk det nesten inflasjon i tilsvarende gull-trykk på visittkort og brosjyrer.  Da vi designet logoen til Maestro – selskapet bak all servering i signaturbygget som arkitektene hadde kalt Kuben – tenkte vi at hvis du bretter ned hjørnet i en firkant – dukker det opp en M – ikke sant?

Hvem har sagt at kundene våre må være lokale?

 ABA tannlegene har en flott klinikk i Tromsø. De har det siste nye av utstyr og kompetanse, og ønsket seg hjemmesider som reflekterte dette på en god måte. Adressen dit er: www.abatannlegene.no Opp gjennom årene har vi laget: Annonser, logo,  web-sider, web-administrasjon og bidratt med rådgivning i forbindelse med markedsstrategiske valg.

Aktivitetsbok for barn på restaurant

Det er nesten ingen grenser for alt det morsomme vi fikk i oppdrag å lage for Charles og Monica Tjessem. Denne morsome boken inneholder tegninger som trenger farger, prikker som blir til en tegning, en rebus og to, og annen moro som fanger barns oppmerksomhet slik at foreldrene kan spise den gode maten sin i fred og ro. Lurt!

Denne idéen kom i en drøm

Når en av verdens dyktigste kokker skal selge en utvalgt olivenolje i sitt eget navn, er det viktig at uttrykket står i stil med avsenderen. I tillegg skal flaskene selges i utvalgte matbutikker, og alle som har sett hyllemetrene med olivenolje vet at det skal noe til å fange kundens oppmerksomhet i vrimmelen. Løsningen ble å kombinere “den lille sorte” med en touch av gull. Etiketten er trykket i Italia og fingeravtrykket i “ekte” gull på sort, matt bakgrunn ble akkurat så flott som vi håpet. 

Så mye mer enn en meny

Da Roger Malmin skulle konkurrere i Årets kokk fikk vi oppdraget med å lage en meny som skulle presenteres sammen med maten hans. Vi tenkte litt lenger og laget menyen som en folder som kunne dras ut i lengden. På den andre siden sto bokstavene  R O G E R  (til å heie med). En suksess!

Spennende kontraster lover godt

Vi fikk i oppdrag å lage noe lekkert til restauranten i Konserthuset i Stavanger før åpningen. Det skulel være lekkert, men ikke for høytidelig. Utformingen speilet de spennende konstrastene i huset. Betong og blankt gull – rock og klassisk – i skjønn harmoni.

Made in Heaven i alle kanaler

Lykken er å få være med helt fra starten av et eventyr. De lover Fabulous Styling på hår og make-up. Vi sørger for at markedsføringen står i stil.  I tillegg til å være en velrennomert frisørsalong, engasjeres eierne til å holde spektakulære show, visninger og kurs i inn- og utland. Vi har laget alt fra annonser, visittkort, plakater, web-sider, presentasjoner, suksessfulle kampanjer på Facebook og ulike gode idéer til personalhåndbok, og en “Dette er Made in Heaven” håndbok i lommeformat til alle ansatte.