Suksesshistorier

Vi har klokketro på innhold. Det holder ikke med pene bilder og fagre ord. Du må selge de kvalitetene du har på best mulig måte til en definert målgruppe. Sannhet er også viktig. Derfor takker vi faktisk nei til lettvinte quick-fix prosjekter som ikke etterspør kvalitet.

Hinna Brygge

Første byggetrinn ble solgt ut på fire dager, til tross for at bygget var planlagt med Stavangers dyreste leiligheter.

Boligprosjektet Hinna Brygge ble markedsført med tre tydelige fortrinn. Fordi vi som skulle lage markedsføringen ble involvert tidlig i prosessen, og tekstforfatterens idéer ble hørt, tegnet arkitektene  om badet slik at du faktisk kan ligge i badekaret å se ut over vannet.

Et lyseblått postkort med et bilde av vann Teksten lyder Badekar med UTSIKT over fjorden - til deg som er rask
Et lyseblått og hvitt postkort med illustrasjon av en mast og snoen seil og teksten Båtplass rett utenfor LEILIGHETEN - til deg som velger først
Et lyseblått postkort med bilde av himmelen med skyer og teksten Leiligheter med LYS fra øst og vest - til alle som vil bo på bryggekanten Ordet LYS er skrevet i rødt

Mesterhus Stavanger

En gang fikk vi en solid bonus av oppdragsgiveren, fordi han satt igjen med en så stor pott av markedsbudsjettet sitt da boligprosjektet var utsolgt. Han er en svært krevende kunde, men han har en høy sans for rettferdighet. Det beundrer jeg.

En boligannonse med bilde av en brun liten hund og tre planskisser av husets tre etasjer. Det står GAUSELBAKKEN PANORAMA 2 øverst i bildet

FPE

Selskapet hadde produktene. Selskapet hadde de rette folkene. Og de hadde presentasjonsmateriell som de laget selv. Derfor fikk de ikke den anerkjennelsen de fortjente. Etter at vi hadde designet ny profil, en presentasjonsbrosjyre, en servicebrosjyre for dem og designet nye websider gikk det kun kort tid, så var selskapet solgt for 100 millioner norske kroner.

Forsiden av brosjyren til FPE Perfection through Experience med en tegnet detalj av et av produktene
Forsiden på en brosjyre som er grå med en illustrasjon av en borerigg. Tvers over midten er det en blank stripe med illustrasjonsdetalj i rødt, stål og sort og FPE logoen
Et illustrasjonsbilde av FPE brosjyren inni